2010. január 29., péntek

Látogatók elvesztése a weblapokon előforduló hibák miatt

Látogatók vagy vevők elvesztése a weblapokon előforduló hibák miatt, amelyek befolyásolják a látogatók döntését. Amiért nagyon hamar bezárják a böngésző ablakát a weblapunk betöltődése után néhán másodperc elteltével.

Nehezen találhatóak meg információk a weblapon.A lényeges és fontos információk legyenek szem előtt – akár a főoldal vagy akár az aloldalról is van szó. A menüpontokban a látogatónak kell könnyen eligazodnia nem a weblap szerkesztőnek, vagy a weblap tulajdonosának. Ha el is készült a weblap az még nem azt jelenti, hogy a látogató is ugyan úgy eligazodik mint mi, a látogató szemével és gondolkodásával kell átvizsgálnunk az elkészült weboldalt. A látogató érdeklődő nem fog perceket azzal tölteni, hogy keresgél a weblapon az információk után. Ha nem találja meg másodpercek alatt a hasznos információt amiért ide kattintott akkor azonnal tovább is áll.


- Tehát legyen jól átláthatóan értelmezhető a navigáció a weboldalunkon, a hasznos információkkal együtt


Az érdekes és hasznos tartalom hiánya.
Gyakori hiba amikor a weblap egyszerűen semmi olyan információt nem tartalmaz, ami érdekelhetné a látogatókat, különösen az adott tevékenységet, szolgáltatást kereső látogatók célcsoportját. Aki internetezik az tudja, hogy rengeteg cég és vállalkozás van aki honlapot üzemeltet, amely alapján meglehet találni a tevékenysége alapján mindenkit. Természetesen csak azokra a vállalkozásokra igaz akik készítettek vagy készíttettek weblapot a tevékenységük és szolgáltatásuk bemutatására. Ha a látogató aki megnézte a weboldalt és nem talált semmi olyan hasznos információt amiért oda jött akkor azonnal el is fog onnan kattintani.

- Mivel mindenki szeretné, hogy weblapjára minél többen látogassanak, ezért fontos az értékes és hasznos információk ismertetése. A szolgáltatás vagy egyéb tevékenységének a részletes bemutatása, a forgalmazott termékekről is minél több kép és leírás közzé tétele, cikkek esetlegesen tanulmányok ismertetése a cég vagy az iparágazatról, hírek információk megosztása, akciók közzé tétele. A friss hírek vagy akciók legtöbb cég esetében többször is előfordulnak évente ezért az aktuális akciókat mindig frissítve kell feltenni. A frissülő tartalom is nagyon fontos, mert a látogató látja, hogy a weblappal foglalkozik a cég- nem csak egyszer elkészítette és semmi nem történik az életében. A látogatok vevők az új információkra, és érdekli őket minden információ ami az adott cég háza táján történik.


Kevés a potenciális látogató és vevő.
A problémát a fent említett két okra (érdekes és hasznos tartalom, valamint az információk könnyű megtalálásának hiánya) vezethetjük vissza, de egyéb további okai is lehetnek. Ha nincs megfelelő mennyiségű tartalmunk, akkor esélye sem lesz a honlapunknak a keresőkben jó helyen megjelenni. Ha nem vagyunk jelen a keresőkben akkor a látogatók ennél fogva sokkal kisebb számban fognak érkezni onnan. A keresőkben való jelenlétünket tudjuk korrigálni egyéb más eszközökkel is, az utóbbit viszont az első két hiba kijavításával tudjuk csak orvosolni (minőségi tartalom és jó navigáció kialakítása).
A keresőoptimalizálás eredménye hozhat olyan látogatókat az oldalunkra, akik éppen a mi termékünk, tevékenységünk vagy  szolgáltatásunk iránt érdeklődnek. Ha elvégezzük a keresőoptimalizálást, azzal “ingyen” szerezhetünk látogatottságot, de időt és energiát kell rá szentelnünk. Ha nincs egyik se akkor meg kell bíznunk olyan szakembert aki a keresőoptimalizálással (SEO-val) foglalkozik Ezenkívül még fontos a releváns linkhálózat kiépítése is, amikor a link marketing által elhelyezett releváns linkek mutatnak weboldalunkra.


Megjelenési (böngészési) problémák.
Az elkészült weblapot a két legismertebb böngészőprogrammal (Internet Explorer és Mozilla Firefox), illene tesztelni. Megjelenésnél a kisebb képernyőfelbontással rendelkezők is megfelelően lássák a honlapot, a Javascript programok úgy legyenek megírva, hogy azok az említett 2 böngészővel is tökéletesen működjenek, stb..
Ha nem foglalkozik ezzekkel a problémákkal, akkor a hibák nagyságától és mennyiségétől függően a honlap lehetséges látogatóinak akár a 30%-át is könnyűszerrel megfoszthatjuk a honlap használatának lehetőségétől. Számolja ki ez mekkora veszteség lehet, ha éppen azt a célcsoportot veszíti el akit a legjobban érdekelné a tevékenysége, szolgáltatása és terméke.


- Sokan tudom nem értenek velem egyet,de a legagyobb hiba amikor külön nyitólappal, vagy videóval fogadja látogatóját, ezzel csak az idejét vesztegette amíg elkészítette. A látogató hasznos információt keres a videó ráér később is, amikor már megtalálja a keresett információt akkor már könnyebben lehet egy videóval  a figyelmét és idejét  a weblapon tartani. Ezen felül a keresők sem szeretik a nyitó, vagy beléptető oldalakat.

- További hiba a szövegek nem olvashatóak, nem rendezettek.

- Az úgynevezett  „rejtett” menüpontok, aláhúzatlan linkek.  Weblapon a navigációs lehetőségeknek egyértelműnek és láthatónak kell lenniük. A menüknek megvan a honlapokon megszokott helyük, nem kell és nem is érdemes kísérletezgetni új megoldásokkal. Az újításokkal csak megzavarjuk a látogatóinkat, és a látogatási időt csökkentjük vele. Ugyanis keresni kell hol vannak a menü pontok. Nem ez a nem célja, ugye?


- Amikor érdektelen információk mennyisége fogadja a látogatót, bemutatkozás, semmitmondó nyitólap, a szolgáltatást bemutató képek hiánya. Mindjárt a lényeget kell, hogy mutassa meg!  Nem elég elmondani  nincs idő arra, hogy a megfogó lényegen kívül, mással vegye el a figyelmét a látogatójának. Hangsúlyozom a lényeg a hasznos tartalom, más információra legyen egy aloldala ha akarja a látogató akkor úgy is megnézi, de először a tevékenységét kell megmutatni és eladnia a szolgáltatását , nem a videóért és zenéért jött az oldalára, ha ön éppen kisgépszerviz szolgáltatással foglalkozik.

-  Az idejét múlt tartalom a legrosszabbak közé tartozik színtén.Nincs annál kiábrándítóbb, amikor egy régi akció (meghirdetett kedvezményes szolgáltatás) ami már érvényét veszítette fogadja a látogatót.

- A lassú oldal betöltődés és a törött linkek. Az oldal betöltődésnek sok oka lehet amit ki kell vizsgálni, ugyanis perceket nem fog várni senki arra, hogy a weboldala valamikor majd bejön és megnézi mi van rajta. A törött linkek is elriasztják a látogatót, mert a hivatkozásra kattintva egy nem létező oldalra irányítottuk. A látogató türelme véges nem célszerű azzal játszani, mert többet nem jön vissza.!

-  A hátérben  „kellemes” vagy éppen nem mondható kellemes zene megy a honlap hátterében. A betöltődő oldalra koncentrálva a felhangzó zene sokakat megijeszthet, mert nem arra koncentrálnak. Ök a weblapon levő információk után keresnek és a zene ebben megzavarja ötket.

- A nehezen megtalálható kapcsolatfelvételi információk, A nem működő az e-mail cím, nincs telefonszám, 

 A felsorolt hibák és hiányosságok tárháza kimeríthetetlen, én csak párat soroltam fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése