2010. január 21., csütörtök

Látogató 10 másodperc allatt dönt

A weboldalt meglátogató Internetező10 másodperc allatt dönt, hogy marad vagy tovább áll a weblapjáról.

Általában az emberek az első 5-10mp alatt eldöntik magunkban a meglátogatott oldal azt az információt  szolgáltatja Ő felé amiért oda kattintott a keresőből. Vagy csak egy kulcsszóra optimalizált és teljesen más tartalmat szolgáltató oldalt talált.

Közvetlenül ez az első, ami lejátszódik a vásárlóban a másodperc tört része alatt. A következő pillanatokban a szeme azonnal hasznos információ után kezd kutatni jellemzően az oldal középső részén. Ha megtalálta, akkor megnyugszik, ugyanis megtalálta azt amit keresett.


Ezek után a szemével átvált a  “pásztázó” üzemmód ra, gyorsan körülnéz az oldalon, átfutja a menüpontokat, megnézi a kisebb képaláírásokat. Ha ez még mindig megoldással kecsegtethet a vásárló problémájára, akkor a weboldalunk nyert újabb 30-40 másodpercet.
Ha ez alatt se tudjuk a megfelelő megoldást kínálni, az esetek döntő többségében akkor a “jobb-felső-sarkos-X-el” véget is ér a kapcsolatunk egy volt látogatónkkal.. Igen, ez a valóság - körülbelül ennyi időnk van arra, hogy meggyőzzünk a látogatót arról, hogy itt van amit keres! A mi weblapunk adja meg neki a választ az Ő problémájára.

Tehát ne feledjük csak olyan tartalmat vigyünk fel az oldalunkra amivel ténylegesen is foglalkozunk és a kulcsszavaink által a keresőből hozzánk érkező látogató is azt kapja. Vagyis ne legyen más a kulcsszavunk és a vállalkozásunk tevékenysége (pl: a illatszer a kulcsszó amire kattint a keresőben és a weblapunkra megérkezve azt látja, hogy a háztartási eszközökkel foglalkozuk.).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése